Obchodné podmienky
Tieto všeobecné obchodné podmienky (dálej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti medzi spoločnosťou HackLife s.r.o.,
so sídlom v Mlynky 116/7, 044 12 Nižný Klátov
IČO: 56 102 828
email: info@hacklife.sk (ďalej len „Predávajúci“), a zákazníkmi internetového obchodu hacklife.sk (ďalej len „Kupujúci“) pri kúpe tovaru cez internetovú stránku www.hacklife.sk.
1. Úvod
- Tieto podmienky upravujú náš vzťah s vami pri nakupovaní v našom e-shope. Sú súčasťou kúpnej zmluvy. Ak sa však v našej komunikácii dohodneme na niečom inom ako v týchto podmienkach, táto dohoda má prednosť.
- Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na spotrebiteľov. Ak nenakupujete ako spotrebiteľ, platia pre náš vzťah všeobecné právne predpisy, ktoré nájdete najmä v Občianskom zákonníku.
- Ak vás zaujímajú informácie o nakladaní s osobnými údajmi, nájdete ich na našej webovej stránke v pätičke.
2. Všeobecné ustanovenia A POUČENIE
- Kúpa Tovaru je možná len cez webové rozhranie E-shopu.
- Pri nákupe Tovaru je Vašou povinnosťou poskytnúť Nám všetky informácie správne, úplne a pravdivo. Informácie, ktoré ste Nám poskytli pri objednaní Tovaru budeme teda považovať za správne, úplné a pravdivé
3. Uzatvorenie zmluvy
- Informácie o nakupovanom Tovare (na E-shope označujete Tovar, o ktorého nákup máte záujem, tlačidlom "Pridať do košíka");
- Informácie o Cene, Cene za dopravu, DPH, spôsobu platby Celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia Tovaru; tieto informácie budú zadané v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci používateľského prostredia E-shopu, pričom informácie o Cene, Cene za dopravu, DPH a Celkovej cene budú Nami automaticky uvedené v návrhu Objednávky na základe Vami zvoleného Tovaru a spôsobu jeho doručenia;
- Vaše identifikačné údaje slúžiace k tomu, aby sme mohli dodať Tovar, najmä v rozsahu meno, priezvisko, doručovacia adresa, telefónne číslo a e-mailová adresa;
- V prípade Zmluvy, na základe ktorej Vám budeme Tovar dodávať pravidelne a opakovane, tiež informáciu, ako dlho Vám budeme Tovar dodávať.
- Zmluvu s Nami je možné uzavrieť iba v slovenskom jazyku.
- Zmluva je uzatváraná na diaľku prostredníctvom E-shopu, pričom náklady na použitie komunikačných prostriedkov, ktoré pri uzatváraní Zmluvy na diaľku využijete, hradíte Vy. Tieto náklady nezvyšujú Celkovú cenu Tovaru, a ani sanijako nelíšia od základnej sadzby, ktorú hradíte za používanie týchto prostriedkov (teda najmä za prístup k internetu), žiadne ďalšie náklady účtované Nami teda nad rámec Celkovej ceny nemusíte očakávať. Odoslaním Objednávky súhlasíte s využitím prostriedkov komunikácie na diaľku.
- K tomu, aby sme mohli Zmluvu uzavrieť, je potrebné, aby ste na E-shope vytvorili návrh Objednávky. V tomto návrhu musia byť uvedené nasledovné údaje:
- V priebehu tvorby návrhu Objednávky môžete až do doby jej vytvorenia údaje meniť a kontrolovať.
- Po vykonaní kontroly prostredníctvom stlačenia tlačidla "Objednávka s povinnosťou platby" Objednávku vytvoríte. Pred stlačením tlačidla musíte ale ešte potvrdiť, že ste sa s Podmienkami riadne oboznámili a že s nimi vyjadrujetesúhlas, v opačnom prípade nebude možné Objednávku vytvoriť. K potvrdeniu a súhlasu slúži zaškrtávacie políčko. Po stlačení tlačidla "Objednávka s povinnosťou platby " budú všetky vyplnené informácie odoslané priamo Nám.
- Vašu Objednávku Vám v čo najkratšom čase po tom, kedy Nám bude doručená, potvrdíme správou odoslanou na Vašu e-mailovú adresu zadanú v Objednávke. Súčasťou potvrdenia bude zhrnutie Objednávky a tieto Podmienky. Potvrdením Objednávky z našej strany dochádza k uzavretiu Zmluvy medzi Nami a Vami. Podmienky v znení účinnom ku dňu objednania tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy.
- Môžu nastať aj prípady, kedy Vám nebudeme môcť Objednávku potvrdiť. Ide najmä o situácie, kedy Tovar nie je dostupný alebo prípady, kedy objednáte väčší počet kusov Tovaru, než koľko je z našej strany umožnené. Informáciu o maximálnom počte kusov Tovaru Vám však vždy v rámci E-shopu vopred poskytneme a nemala by pre Vás byť teda prekvapivá. V prípade, že nastane akýkoľvek dôvod, pre ktorý nemôžeme Objednávku potvrdiť, budeme Vás kontaktovať a zašleme Vám ponuku na uzavretie Zmluvy v pozmenenej podobe oproti Objednávke. Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy Našu ponuku potvrdíte Vy.
- V prípade, že v rámci E-shopu alebo v návrhu Objednávky bude uvedená zjavne chybná Cena najmä v dôsledku technickej chyby, nie sme povinní Vám Tovar za túto Cenu dodať ani v prípade, kedy ste dostali potvrdenie Objednávky, a teda došlo k uzavretiu Zmluvy. V takejto situácii Vás budeme bezodkladne kontaktovať a budeme v takom prípade oprávnení odstúpiť od Zmluvy, pričom toto odstúpenie od Zmluvy Vám zašleme spolu s ponukou na uzatvorenie novej Zmluvy v zmenenej podobe oproti Objednávke. Nová Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy Našu ponuku potvrdíte Vy. V prípade, že Našu ponuku nepotvrdíte ani v lehote 3 dní od jej odoslania, sme oprávnení od uzatvorenej Zmluvy odstúpiť. Za zjavnú chybu v Cene sa považuje napríklad situácia, kedy Cena celkom zjavne nezodpovedá obvyklej cene u iných predajcov v čase vytvorenia Objednávky alebo celkom zjavne chýba či je navyše uvedená číslica v Cene.
- V prípade, kedy dôjde k uzavretiu Zmluvy, Vám vzniká záväzok na zaplatenie Celkovej ceny.
- V prípade, že máte zriadený Užívateľský účet, môžete urobiť Objednávku prostredníctvom neho. Aj v takom prípade máte ale povinnosť skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť predvyplnených údajov. Spôsob tvorby Objednávky je však totožný, ako v prípade kupujúceho bez Užívateľského účtu, výhodou však je, že nie je potrebné opakovane vyplňovať Vaše identifikačné údaje.
- V niektorých prípadoch umožňujeme na nákup Tovaru využiť zľavu. Pre poskytnutie zľavy je potrebné, aby ste v rámci návrhu Objednávky vyplnili údaje o tejto zľave do vopred určeného poľa. Ak tak urobíte, bude Vám Tovar poskytnutý so zľavou.
4. Obmedzenia týkajúce sa platby a doručenia
Na našom e-shope môžete platiť nasledujúcimi spôsobmi:
- kreditnou kartou
- prevodom
- na dobierku
Tovar doručujeme len na území Slovenskej a Českej republiky, pokiaľ sa individuálne nedohodneme inak.
5. Používateľský účet
- Na našej webovej stránke si môžete vytvoriť vlastný používateľský účet, z ktorého môžete objednávať tovar. Účet však nie je nevyhnutný, môžete u nás nakupovať aj bez neho.
- Prístupové údaje k účtu si prosím uschovajte. Informácie a údaje, ktoré vyplníte vo svojom účte, udržiavajte aktuálne.
- Používateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, občas musíme vykonať údržbu alebo opravu systému. Za prípadné komplikácie sa ospravedlňujeme.
- Môžeme zrušiť váš používateľský účet, najmä ak ho dlhodobo nepoužívate alebo ak jeho prostredníctvom porušujete zmluvné alebo iné právne povinnosti.
6. Náš tovar
- V e-shope nájdete informácie o vybranom výrobku vrátane dostupnosti, termínu dodania a ceny. Môžeme s vami ešte uzavrieť kúpnu zmluvu za iných podmienok, ktoré si dohodneme osobitne.
- Ak je výrobok na našom e-shope uvedený ako rozbalený, otvorený, chybný alebo s iným podobným dôvodom na zľavu, upozorňujeme, že nám ho z takéhoto dôvodu nemôžete vrátiť. V opačnom prípade sa však aj reklamácie týchto výrobkov riadia všeobecnými pravidlami, ktoré nájdete nižšie.
- Všetky ceny sú uvedené vrátane všetkých daní a poplatkov, okrem nákladov na doručenie. Tie nájdete uvedené nižšie, ako súčasť nákupného procesu.
- Ak niekde uvedieme cenu, ktorá je zjavne nesprávna, nie sme touto cenou viazaní a nevznikla medzi nami žiadna zmluva.
7. Objednávka
- Vložte požadovaný tovar do košíka. Postupom objednávky vás prevedieme krok za krokom.
- V nákupnom formulári nájdete informácie o tovare, množstve a cene, vyberiete spôsob dopravy a ten vám ukáže konečnú sumu, ktorá zahŕňa cenu tovaru a náklady na doručenie. Na základe týchto informácií vytvoríte objednávku („objednávka“).
- Pred odoslaním objednávky môžete informácie skontrolovať a zmeniť.
- Ak chcete odoslať objednávku, kliknite na tlačidlo „Objednať a zaplatiť“.
- E-mailom vám potvrdíme, že sme vašu Objednávku prijali.
- Ak sa nám vaša Objednávka bude zdať neobvyklá (napr. kvôli množstvu, neobvyklým parametrom atď.), môžeme vás kontaktovať a požiadať o dodatočné potvrdenie. V takom prípade kúpnu zmluvu uzavrieme až po vzájomnom potvrdení tejto objednávky.
- Náklady na diaľkovú komunikáciu v súvislosti s objednávkou znášate vy. Tieto náklady sa však nelíšia od bežných sadzieb.
8. Doručovanie
- Tovar vám doručíme spôsobom, ktorý si vyberiete v košíku, v lehote, ktorú určíte, na adresu, ktorú uvediete.
- Upozorňujeme, že rovnako ako my sme povinní vám tovar riadne doručiť, vy ste povinní ho prevziať. Ak túto povinnosť porušíte, máme právo požadovať od vás náhradu škody. To znamená napríklad uhradiť dodatočné náklady spojené s neúspešným doručením (aj keď ide o opakované doručenie) alebo primerané náklady na uskladnenie tovaru. Máme tiež možnosť odstúpiť od zmluvy.
- Tovar skontrolujte ihneď po prevzatí a informujte nás o prípadných závadách, najlepšie bez zbytočného odkladu. Budeme ich riešiť v rámci reklamačného konania (viac o tom nižšie). Rýchla reakcia a dokumentácia z vašej strany nám pomôže vec efektívne vyriešiť, a to aj s našimi obchodnými partnermi. Ďakujeme.
9. Platba
Informáciu o cene tovaru vrátane DPH uvádzame vždy v ponuke výrobku.
Môžete zaplatiť kúpnu cenu a náklady na doručenie:
- online platba kreditnou kartou
- bankovým prevodom
- na dobierku
- Ak platíte dobierkou, celková cena je splatná pri prevzatí tovaru. Ak platíte bankovým prevodom, celková cena je splatná pri uzatvorení zmluvy. Tovar odosielame a dodacie lehoty začínajú plynúť po pripísaní celkovej ceny na náš účet.
- Na každú platbu vystavíme daňový doklad. Pošleme vám ho elektronicky na vami zadanú e-mailovú adresu.
Akékoľvek zľavy u nás nie je možné kombinovať.- Ak je suma dobropisu zadaná nesprávne a zákazník si napriek tomu tovar vyzdvihne, je povinný zaplatiť sumu dobropisu zníženú o sumu, ktorú už zaplatil. V opačnom prípade musí zákazník nepoužitý tovar zaslať späť.
- Ak dobierková suma nebude uhradená do 10 pracovných dní, môže byť vymáhaná, ak sa zákazník rozhodne tovar nevrátiť.
10. Vrátenie tovaru (odstúpenie od zmluvy)
Ak u nás nakupujete ako spotrebiteľ, môžete od kúpnej zmluvy odstúpiť. V skratke to znamená, že kúpna zmluva sa „zruší“ - vy nám vrátite zakúpený tovar a my vám vrátime peniaze. Na toto odstúpenie od zmluvy sa vzťahujú nasledujúce pravidlá.
Od zmluvy nemôžete odstúpiť v prípade určitých druhov tovaru - vyplýva to z povahy tovaru. Ide o tovar, ktorý:
- ste po dodaní nenávratne spojili s inými výrobkami,
- sme vyrobili podľa vašich požiadaviek alebo prispôsobili vašim osobným potrebám,
- sme ho dodali v uzavretom obale a zo zdravotných alebo hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť po porušení obalu.
- Ak má tovar vecnú vadu.
- Ak nemôžete vec riadne užívať z dôvodu opakovaného výskytu vady alebo vady po oprave,
- Ak je tovar chybný viac ako jedenkrát.
- V ostatných prípadoch môžete tovar vrátiť do 30 dní od jeho prevzatia - buď vy, alebo vami poverená osoba (dopravca sa v tomto prípade nepočíta). Ak sme tovar dodali po častiach, táto lehota plynie od dodania poslednej časti alebo posledného kusu jednej Objednávky. Ak sme sa dohodli na pravidelnom doručovaní tovaru počas určitého obdobia, 30-dňová lehota plynie od prvého doručenia.
- Do 30 dní sa môžete oboznámiť s Tovarom (jeho povahou, vlastnosťami a funkčnosťou). S tovarom však musíte zaobchádzať primerane a šetrne - t. j. len v rozsahu nevyhnutnom na oboznámenie sa s tovarom.
- Do 30 dní nám akýmkoľvek spôsobom oznámte, že chcete tovar vrátiť (a teda odstúpiť od zmluvy alebo jej časti).
Môžete použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sa nachádza na konci týchto obchodných podmienok, ale nie ste povinní ho použiť.- V ideálnom prípade nám uveďte číslo objednávky, dátum nákupu, vaše bankové údaje a spôsob, akým vám máme poslať peniaze späť. Dôvod odstúpenia od zmluvy nemusíte uvádzať.
- Po odovzdaní alebo aspoň preukázaní tovaru vám bezodkladne vrátime sumu vo výške ceny tovaru a bez nákladov zaplatených za jeho doručenie späť k nám.
- Peniaze vám vrátime rovnakým spôsobom, akým sme od vás prijali platbu, pokiaľ si nezvolíte iný spôsob.
- Peniaze vám vrátime bezodkladne, najneskôr do 30 dní od odstúpenia od zmluvy. Vrátenie peňazí však môžeme odložiť, kým nedostaneme tovar alebo kým nepreukážete, že ste nám ho odovzdali späť na prepravu, podľa toho, čo nastane skôr.
- Tovar musíte zaslať alebo inak doručiť na našu adresu do 30 dní od odstúpenia od zmluvy.
- Tovar vráťte kompletný, nesmie byť upravený, opotrebovaný ani poškodený. Máme právo posúdiť, či je vrátený tovar nepoškodený, neporušený a či ste jeho hodnotu neznížili svojím nevhodným zaobchádzaním. Ak tovar poškodíte alebo opotrebujete nesprávnou manipuláciou alebo nevhodným testovaním, môžeme požadovať náhradu za zníženú hodnotu tovaru a uplatniť ju na vrátenú sumu.
- Náklady na vrátenie tovaru späť k nám znášate vy.
- Ak odstúpite od kúpy tovaru, ku ktorému sme vám zaslali darček, zaslali sme vám tento darček s tzv. rozväzovacou podmienkou: ak odstúpite od kúpnej zmluvy alebo jej časti, zaniká tým aj zmluva o poskytnutí darčeka. Darček nám, prosím, zašlite späť spolu s tovarom, pokiaľ sa nedohodneme inak. Aj v tomto prípade máme právo prípadnú škodu započítať s vrátenou sumou.
11. Reklamácia
- Zodpovedáme za to, že tovar je pri prevzatí bez závad. To znamená, že v čase jeho prevzatia, najmä:
zodpovedá vašej objednávke (ide o požadovaný výrobok v dohodnutom množstve, v dohodnutej kvalite, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite alebo má iné dohodnuté vlastnosti alebo vlastnosti, ktoré môžete odôvodnene očakávať, a to aj vo vzťahu k našim reklamám a iným materiálom od nás alebo našich obchodných partnerov)
- je vhodný na dohodnutý alebo požadovaný účel
- je vhodný na účel, na ktorý sa tovar tohto druhu bežne používa
- má dohodnuté príslušenstvo, obal a v prípade potreby návod na použitie
- zodpovedá kvalitou alebo spracovaním vzorke alebo vzoru
- je v súlade so zákonom
- Ak sme vás pred kúpou výslovne upozornili, že niektorá vlastnosť tovaru je odlišná, a vy ste s touto vlastnosťou súhlasili, tovar nemožno pre túto vlastnosť reklamovať.
- Reklamovať nemožno ani vady, pre ktoré bola na tovar poskytnutá zľava a my sme vám tento dôvod zľavy vopred oznámili.
Ak sa vada prejaví do 1 roka od prevzatia, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí, pokiaľ to povaha výrobku alebo vady nevylučuje. Táto lehota neplynie (nestavia sa) po dobu, po ktorú nemôžete vec používať v prípade (oprávnenej) reklamácie.
Reklamáciu môžete uplatniť, ak sa vada prejavila v priebehu 2 rokov od prevzatia dodávky.- Táto lehota neplynie (nenarastá) po dobu, po ktorú nemôžete vec používať v prípade (oprávnenej) reklamácie.
- Vnútroštátne právne predpisy niektorých iných krajín môžu stanoviť prísnejšie pravidlá týkajúce sa reklamácií, ktoré sa riadia miestom bydliska spotrebiteľa.
12. Podávanie podnetov a sťažností
- Ako Spotrebiteľ ste oprávnený podávať podnety a sťažnosti písomne, a to prostredníctvom e-mailu na: info@hacklife.sk
- O posúdení podnetu alebo sťažnosti Vás budeme informovať e-mailom zaslaným na Váš e-mail.
- Orgánom dozoru je najmä Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Košický kraj kraj, so sídlom: Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice 1, tel. č.tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55.
- Podnet na vykonanie kontroly, ak nie ste spokojný s vybavením Vášho podnetu alebo sťažnosti môžete podať aj elektronicky prostredníctvom platformy dostupnej na webovej stránke https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.
13. Alternatívne riešenie sporu so spotrebiteľmi
- Máte právo obrátiť sa na Nás so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na: info@hacklife.sk ak nie ste spokojný so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu reklamáciu alebo ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva. Ak odpovieme na Vašu žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov („Subjekt“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov („Zákon o alternatívnom riešení sporov“).
- Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona o alternatívnom riešení sporov a ich zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
- Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov.
- Ďalej máte právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy OSR dostupnej na webovej stránke https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297, resp. https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
14. Záverečné ustanovenia
- Všetku písomnú korešpondenciu si s Vami budeme doručovať elektronickou poštou. Naša e-mailová adresa je uvedená pri Našich identifikačných údajoch. My budeme doručovať korešpondenciu na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve, v Užívateľskom účte alebo cez ktorú ste nás kontaktovali.
- Zmluvu je možné meniť len na základe našej písomnej dohody. My sme však oprávnení zmeniť a doplniť tieto Podmienky, táto zmena sa však nedotkne už uzatvorených Zmlúv, ale len Zmlúv, ktoré budú uzavreté po účinnosti tejto zmeny. O zmene Vás však budeme informovať iba v prípade, že máte vytvorený Užívateľský účet (aby ste túto informáciu mali v prípade, že budete objednávať nový Tovar, zmena však nezakladá právo výpovede, keďže nemáme uzatvorenú Zmluvu, ktorú by bolo možné vypovedať), alebo Vám na základe Zmluvy máme dodávať Tovar pravidelne a opakovane. Informácie o zmene Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu najmenej 14 dní pred účinnosťou tejto zmeny. Pokiaľ od Vás do 14 dní od zaslanie informácie o zmene nedostaneme výpoveď uzatvorenej Zmluvy na pravidelné a opakované dodávky Tovaru, stávajú sa nové podmienky súčasťou našej Zmluvy a uplatnia sa na ďalšiu dodávku Tovaru nasledujúcu po účinnosti zmeny. Výpovedná doba v prípade, že výpoveď podáte, činí 2 mesiace.
- V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesieme zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo súvislosti s prípadmi vyššej moci alebo nepredvídateľnými udalosťami, a ak tento stav trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, máme My aj Vy právo od Zmluvy písomne odstúpiť.
- Neoddeliteľnou prílohou Podmienok je vzorový formulár pre reklamáciu (Príloha č. 1) a vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy spolu s poučením (Príloha č. 2).
- Zmluva vrátane Podmienok je archivovaná v elektronickej podobe u Nás, ale nie je Vám prístupná. Vždy však tieto Podmienky a potvrdenia Objednávky so zhrnutím Objednávky dostanete e-mailom a budete teda mať vždy prístup k Zmluve aj bez Našej súčinnosti. Odporúčame vždy potvrdenie Objednávky a Podmienky uložiť.
- Na Našu činnosť sa nevzťahujú žiadne kódexy správania podľa § 2 písm. I) Zákona o ochrane spotrebiteľa.
- Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť 20.1.2025.